Trädgårdsglimtar…..

Ja…nu är det ju ny säsong i oasen,o jag tänkte ni skulle få följa med o se lite hur jag har det…..än så länge.Förväntar mej ju mer blommor fram i sommar….?!

Välkommen att stiga in mellan björkstubbarna!

Rabarberna dom växer o trivs o det gör ju jag också då…..!

Ingen sommar utan Margueriter i zinkbaljan…..där ändrar jag mej INTE!

Smultronblommorna förebådar att när som helst kan man njuta av de små söta bären….Mums!

Pelargonen har kommit ut o min ”nya” halvrostiga,underbara plåtlåda har jag fyllt med GULA Margueriter…ska bli spännande att se hur dom blir!

  

Stegen o ”trappan” har jag fyllt med sånt jag ”måste” ha…Pelargoner,Hänglobelia,Margueriter,Palettblad,Penséer o så lite olika kryddor….

  

Kolla!!!! Nu har jag fått en liten ministrand à la Torneträsk….har ju släpat med mej underbara,runda,mjuka(?),fina stenar från stranden vid Silverfallet i Björkliden!

Den här trodde jag inte skulle överleva…o nu ser man t.o.m. bär på min svart-vinbärsbuske!!!!!

Syns ju knappt vad det är…men det är min nya ”Syrén á la Bylund”! Heja på!!!!!

Sånt här gillar jag!!! En Pensé som helt plötsligt bara finns där mellan plattorna!!!! Välkommen!

Detta är speciellt till Bittan!!! Titta…dom kommer!!!!

Ngn säjer att detta är ogräs….Ingen aning,men jag tycker den är så fin så den behåller jag!!!

I år har jag några ….några…just det….såna här…..

Har investerat i en ny vaxduk,minsann…med prästkragar på!!!!

Min ”nya” Baden-Baden tycker jag är döläcker….snacka om retro…..

I fågelburen har jag placerat nåt som var en nyhet för ”gubben” där jag köpte plantor(Grästorp)…Det är Häng-luktärt!!! Ska bli intressant att se hur dom artar sej….

Naturligtvis finns det Penséer lite här o var….det hör ju till!

O så slutligen då….årets felköp???? Dom var/är ju så mysiga,när jag såg dom där på IKEA…..”Måste-ha” Men..jag har ännu inte kommit på vad jag ska ha i dom…dom är ju så smala i öppningen….kanske fylla dom med vilda blommor???? Men mysiga ÄR dom!!!

6 responses to this post.

  1. Så mysigt du har det, Gun!
    Här ligger vi lite efter…
    Vi har storm i Västerbotten idag som du kan se på vk.se
    Lyckligtvis har vi ström fortfarande.
    Ha det så bra framöver!
    Kram

    Svara

    • Klart ni ligger efter…det är ju en bit upp…men snart så!!! Har läst om all blåst…hoppas allt är väl hos er!!!Kram på dej Marit!

      Svara

  2. Posted by Ada on 5 juni, 2011 at 08:24

    Oj Gun vilken ljuvlig blogg du skrivit..elr egentligen är det väl bilderna som gör mig salig denna gången.
    Så fantastiskt fint du har det på din lilla uteplats..så mycket jobb det måste varit/bli?!Du är så duktig på detta å’ jag har väntat på att få se från din trädgård länge..tänkte att du kanske inte fixat till den pga de där musikstörfåglarna,du hade i våras.Hoppas allt detta vackra dämpar ljud oxå? 😉 Blev blixtförälskad och en smula avis på din badenbaden såklart.Jätteläcker,ser så inbjudande skön ut!!En sådan önskar jag mig!! 🙂 Gillar särskilt retro stuket på den!Var har du hittat den? Likaså är din nya vaxduk helt bedårande ‘sommrig’passar perfekt mitt i allt denna härliga grönska.Stenarna från Norr var ett väldigt fint inslag..hur kommer du på allt? Smultronen är förståss favoriter,men hur funkar det..blir det en omgång bär och sen är det slut..elr kommer det ‘nya’ hela tiden måntro?Ja,här kunde jag sitta och skriva hela dan om din fina uteplats,men då orkar du nog inte läsa..men måste ju fråga:Hur mycket TID (och vatten) kräver allt detta?
    Likaså undrar jag hur stort är det egentligen..ser ju jättestort ut…
    Roligt med Krassen,hoppas nu den sköter sig som allt annat verkar göra hos dig. 🙂
    Varmt Lycka Till med din ljuvliga,underbara trädgård.Jag ÄLSKAR den..min drömträdgård och det är aldeles sant!!
    Nu får du INTE få för dig att åka ifrån den….men det kanske redan är på gång? 😉
    Sitt nu där o njut idag,det är ju vilodag,samla kraft och bara njut..det är ju allt detta som gör att vi/du orkar oss igenom den långa,mörka,kalla årstiden.Se till att ha många sköna dagar här,Gun!
    Kramen är innerlig som alltid..
    Bittan

    P.s:Hoppas på en uppdatering då det växt till sig litegranna?
    Ett tips till andra som kollar här:Klicka på fotona så ser ni mycket bättre..tom Syren kvisten som kommer så fint;-) D.s

    Svara

    • Hej Bittan!Kul attt du gillar det..Jag tycker ju det är sååå roligt att böka o greja i min ”trädgård”.Visst…en del jobb,men jag gör bara det jag känner att jag orkar!Bara att gå ute o klippa vissna blommor är ju härligt!Vattnar allt en del,men inte sååå mkt.Har en slang som jag kopplar till kökskranen(tvärs genom lgh alltså)+ mammas gamla,stora vattenkanna!Det är ju det som är i krukor,som kräver mest omsorg…men jag måste ju ha det(o vill) pga alla sniglar.Baden-baden har jag fyndat på Second Hand(var annars).Kostade mej nåt på 70 har jag för mej.Den verkar knappt använd!!!!Fynd alltså!Vaxduken inköptes på sista månadsmarknaden(49:-/m)!Min oas är lagom för mej…16kvm,som visserligen utökas åt gräsmattehållet en bit varje år…hihi!Välkommen hit!Kram på dej!

      Svara

  3. Posted by LISA on 5 juni, 2011 at 11:31

    Hej. Ja du, härligt med en liten täppa. Den där vaxduken var pricken över i:et. Så somrigt!Och rätt färg ! Nu skall jag gå ut i ”min” täppa och äta frukosten. I skuggan.Det är redan alldeles för varmt i solen. Ha en bra dag och pussa sniglarna. Ingalisa

    Svara

    • Hej syrran! Svarade förut men det försvann…Det blev faktiskt alldeles för kallt förut att sitta där ute…frukosten gick,men fikan för en stund sen gick inte!Får väl vänta tills solen når dit…nu var det ca 10 grader där i skuggan!!!Som väl är finns det ännu(?) inte så många sniglar att pussa!!!Ha det gõtt!

      Svara

Lämna en kommentar