Äntligen uteliv,eller…..?

Jaha…nu börjar de varma,soliga utedagarna…

Återigen möts vi av detta årligen återkommande faktum:

Överentusiastiska grannar i kvarteret vill dela med sej av sin musiksmak….

Är det inte svårtillgängliga orientaliska toner så är det,nästan hundraprocentigt säkert,

Lasse Stefanz….

Vet inte riktigt vilket som är värst?!

Det dånar mellan hyreshusen av dessa olika ljudapparater,som verkar ha enbart ett läge…

Fullt ös!

Musikälskare,som jag är,kan jag inte påstå att jag njuter….

På vintern hör man aldrig någon musik…konstigt…

Är det nu dom vaknar….alla tondiggare?

Och om man inte vaknar,så har man nog hörselproblem…

Och har man inte hörselproblem.så lär man få det…

Det finns ju,trots allt,något som kallas hörlurar….

Kanske de kunde användas?

Eller kanske det ska bli vi,som inte diggar sååååååå höööööööög musik,

som får dra på oss hörselskydd???!!!

Men nog är det ett konstigt,återkommande faktum…..

4 responses to this post.

  1. Posted by Ada on 8 maj, 2011 at 10:19

    Kan inte låta bli att le..(läs skratta) 😉 Känner inte riktigt igen dig här,Gun? Du älskar ju musik och är så musikalisk själv att du borde rocka loss du oxå..’fniss’. Förstår såklart vad du menar..men en sak har du fel i..jag har inga problem med hörseln..iaf inte än…och håll i dig nu.:Jag sover som goast och ÄLSKAR när det spelas musik överallt..massor av ljud å’ oljud 😉 Bor ju granne med tex Musikens Hus,där det nästan dagligen är ‘festligheter’ plus att det är replokaler..och det repas flitigt!!Åsså alla utryckningsfordon som tjuter stup i kvarten,spårvagnarna som gnisslar o har sig..blir det TYST nån gång,typ på semestern,DÅ blir jag nästan nervös o känner mig olustig!!Har jag blivit miljöskadad..elr är det bara en’vanesak’ tror du?
    Hoppas du kan få nån ordning på problemet,för jag vill ju att DU ska må bäst och få sova gott.
    Vilka roliga bilder du har i bloggen..jag är så dålig på att hitta bilder numera.Kul att du bloggar iaf..jag kommer nog aldrig igång*suck*..kanske om vi får råd att laga datorerna?! Ha nu en UNDERBAR Söndag å’ försök att njuta av grannens musik,den kanske inte är så illa ändå? 😉
    Kramen är innerlig som alltid…

    Svara

    • Visst,Bittan,jag gillar musik(men inte all musik…).Men när den liksom blir påtvingad av folk som inte tar hänsyn till andra reagerar jag….Jag kan tänka mej att sätta på musik,som JAG hör…..inte som grannen några hundra meter bort nästan blir bedövad(jag skrev nästan…) av….då anser jag att det är dåligt vett!Det är skillnad om det är ngn tillställning el dyl(även om jag ofta tycker att det är för hög volym där också).Det här är ju på dagtid oftast….så det har inget med sömnen att göra.Jag kan inte leva utan musik,men jag tvingar inte andra att lyssna på den….Man måste själv få göra ett val….!Själv kan jag njuta av tystnaden…..när den ngn gång infinner sej.Så olika vi människor är!Kram på dej,diggaren!

      Svara

  2. Posted by LISA on 8 maj, 2011 at 10:24

    God morgon!Jag slår ett slag för hörlurar! Då slipper man andras musiksmak och kan njuta av sin egen.Som naturligtvis är bäst.Och du…. Snart börjas det grillas också,minst lika enerverande när oset kommer in i lägenheten.Nu skall jag ta nån av mina loppisbrickor,duka den med frukost och gå ut i trädgården och sätta mej. Ljuvligt väder i dag också.

    Svara

    • Andra får gärna spela sin musik….men för sej själva…hihi!Jag har ju oturen att ha områdets grillplats precis ovanför min uteplats…..inte kul!Funderar på att sätta upp ngt insynsskydd…men jag vill ju ha utsikt över naturen också…hm!Det är ju underbart att äta frukost ute!!!!!KramKram!

      Svara

Lämna en kommentar